Put your trust in ALLAH ^^

SnowQueen | 1:59:00 PM | Thursday, October 18, 2012 |
Tadi... bosan-bosan aku baca lah blog orang lain. Sampaikan entry lama-lama pun aku boleh godeh sekali. Hah, kalau tak nampak lagi yang aku ni bosan tak tahu la kan. Haha haha... Salah satu blog yang sempat aku cuci mata blog si cantik manis.. Fatin Liyana. Dan... aku sangat suka salah satu ayat dalam blog dia ni... 

" You might be married to the worst man on earth, like Asiah who married Firaun (Pharoah), but it didn't change her (aqidah). You might be married to the best man on earth, like Nabi Lut's wife, yet that doesn't mean you're going to Jannah with him. You might not be married at all, like our beloved Maryam yet Allah SWT places your status above all other women on earth. Have faith in Allah always and place your full trust in Him. He's the central focal point of our lives " - Heba El-Haddad

Aku sangat-sangat suka ayat ni... Kalau tak faham bukak kamus ya. Sebab aku malas nak taip panjang-panjang. Kena faham yang aku ni nak update pun malas, apatah lagi nak tulis panjang berjela-jela. Haha haha. Renung-renungkan ^^

Kata Saya :: Kadang-kadang Allah tak bagi apa yang kita mahukan, tetapi Dia bagi apa yang kita perlukan :))

Ratu Di Hatiku

SnowQueen | 1:35:00 AM | Sunday, October 14, 2012 |
Sejak-sejak cerita Adam Hawa tengah femes ni, aku dah mula jatuh cinta... bukan dekat Adam Mukris ya... Tapi salah satu lagu dalam cerita ni.. Ratu Di Hatiku. Berkaitan dengan lagu ni, aku tak lah suka dengan liriknya. Lagu ni kan ditujukan untuk wanita. Tak kan aku lesbian pulak kot nak tuju-tuju dekat perempuan. Haha. Nak tuju untuk mak pun lirik terang-terang tak sesuai. Cuma, aku sangat suka melodi lagu ini. Suka dengar muzik lagu ni. Jangan tanya kenapa sebab aku sendiri pun tak tahu. Hehe. Tapi kan... kalau nanti dah kawen suami aku nyanyikan lagu ni untuk aku best jugak kan... Suara tak sedap tak pe asalkan ikhlas. Ehe, jangan geli-geli ya.. gurauan semata-mata :p

Ratu Di Hatiku - TRIAD
Pernah aku mencintai wanita
Tapi tak seperti saat ku mencintaimu
Pernah aku merindukan wanita
Tapi tak seperti saat ku merindukanmu

Kamulah ratu di dalam hatiku
Ku cinta kamu sampai mati
Takkan pernah ada wanita yang bisa
Menggantikan kamu di hatiku
Menjadi ratu di hatiku

Pernah aku menikmati wanita 
Tapi tak seperti saat ku menikmatimu
Pernah aku menangisi wanita
Tapi tak seperti saat ku menangisimu

Kamulah ratu di dalam hatiku 
Ku cinta kamu sampai mati
Takkan pernah ada wanita yang bisa
Menggantikan kamu di hatiku

Menjadi ratu di hatiku 
Kamulah ratu di dalam hatiku
Ku cinta kamu sampai mati

Takkan pernah ada wanita yang bisa 
Menggantikan kamu di hatiku
Menjadi ratu di hatiku
Menjadi ratu di hatiku
Menjadi ratu di hatiku
Menjadi ratu di hatiku

Kata Saya :: Aku hanya ingin menjadi ratu yang halal di hatimu

Belum cukup belum.

SnowQueen | 2:07:00 AM | Saturday, October 13, 2012 |
Assalamualaikum w.b.t


Aku pernah mengalami situasi, di mana jawapannya sudah cukup jelas tetapi aku masih lagi betah untuk bertahan. Bagi mereka yang pernah mengalami situasi yang sama, itu tidak bermakna kita bodoh. Tetapi, kita sebenarnya belum betul-betul cukup terluka. Ya, kita cakap kita sakit, tetapi kita masih ada sisa kekuatan untuk menerima sakit yang lagi parah! Sabarlah duhai hati... Apabila kita betul-betul cukup terluka, kita sendiri akan berasa letih, letih yang amat sangat untuk melayan perasaan sendiri. Sampaikan tahap itu, kita hanya mampu tersenyum dan berkata, kuat rupanya diri ini pernah tempuhi semua itu :))



Reda (ejaan mengikut bahasa Melayu yang betul) lah pada maksudnya bukan pada namanya. Ramai yang mampu berkata saya reda terima semua itu tetapi hatinya masih merintih dengan penuh pengharapan. Sayang, andai kamu berterusan begitu, kamu hanya berdarahkan luka yang sedang menerima rawatan. Percayalah, Allah tidak menguji kita di luar kemampuan kita. Kecewa itu tidak salah, yang salah apabila kita kalah dengan kekecewaan itu.... :D








Kata Saya :: Jangan berharapkan bahagia pada hari esok andai tidak melepaskan derita hari ini ^^

Jadikan dia jodohku yang terbaik :D

SnowQueen | 12:19:00 AM | Friday, October 12, 2012 |
Assalamualaikum w.b.t


"Apabila dirimu meminati seseorang, bermohonlah kepada Allah SWT agar hatinya akan kamu miliki. Jika kamu sangat menginginkannya dengan sebenar-benar keinginan, maka bermohonlah dengan sebenar-benar pengharapan.

Jangan sesekali kamu merayu pada si dia, kerana bicaranya mungkin akan membuatkan kamu terluka. Apabila hati dipersenda, pasti sebuah kekecewaan akan menerpa .

Namun, jika dirimu memohon terus kepada Allah, Penciptanya, dua kemungkinan sedia menanti kamu, iaitu mungkin dirimu mendapatkan hatinya atau mungkin kamu akan mendapat seseorang yang lebih baik darinya…^^ "

~Shujaie Kamal~

 





Kata saya :: Menanti dengan penuh kesabaran..... Oh, sabar itu indah rupanya :D

♥ Jalan Cinta ♥