Ringankan tangan bagi memberikan nilai yang tidak sebeberapa ...

SnowQueen | 11:52:00 AM | Thursday, July 14, 2011 |
Assalamualaikum w.b.t




Bila kuliah ke, pergi ceramah ke atau apa-apa seangkatan dengannya ... segala bebelan panjang dan informasi ilmiah ni kadang-kadang sukar betul untuk menjadikan diri pendengar aktif ! Tapi, kalau bab kata-kata keramat dan sesuatu yang berlandaskan pengalaman si penuturnya sendiri memang rasa seronok sangat dengar ... Senang cerita menusuk kalbu betul lah kata-kata azimat mereka tu ... Ok, bawah ini kata-kata yang terbaru dapat dan dalam doa berharap agar diri ini berpegang teguh seperti pemilik kata ini .... Menurut beliau, hasil kejayaannya sekarang kerana malakukan perkara ini sepanjang beliau berkerja dengan izinNya

.
.
.
.
.
.



" Bila dah kerja wajibkan beri ibu bapa sebahagian daripada gaji, dan kalau boleh tetapkan jumlah setiap bulan kecuali jika ingin melakukan penambahan .... "




Maksudnya, jika melalui gaji kita hanya mampu memberi sebanyak Rm300 sebulan (sebagai contoh) untuk ibu bapa kita, pastikan jumlah itu sama pada setiap bulan, melainkan ingin melakukan penambahan ataupun sebab-sebab yang tidak boleh dielakkan .




Menurut si pemilik kata ini lagi, gaji besar mana pun tidak akan berkat jika tidak disalurkan kepada ibu bapa. Pelik, malah teramat pelik jika anak yang bergaji besar tapi nak hulurkan sepuluh ringgit pun berkira ! Hmm ... nabis baik lah ibu bapa tu tak claim duit mengandungkan, duit melahirkan, dan duit membesarkan ... Kalau tak rasanya gaji besar tu pun tak mampu nak bayar !!!!! Ya, ALLAH semoga diri ini tidak menjadi seperti ini . Takut kerana manusia terbiasa dengan sikap lalai dan lupakan kulit itu ... Huhu =.="













Kata Saya :: Kasih sayang, budi, dan pengorbanan tidak terbayar dengan wang ringgit !!





Keinginan melebihi kemampuan

SnowQueen | 11:28:00 PM | Tuesday, July 5, 2011 |
Assalamuaikum w.b.t



Orang kata duit bukan segala-segalanya, tapi segala-segalanya memerlukan duit kan . Ya, tak semua macam tu terutama dalam perihal kasih sayang . Tapi ada jugak apa, yang menggunakan duit untuk membeli kasih sayang. Ish3, kasih sayang pun boleh jadi bahan
jual beli yer .... Macam tu nanti nak pergi pasar raya Aktif lah beli kasih sayang 10 kilo :PPPP




Ah, pedulikan semua tuh, yang penting elaun nak masuk tak lama lagi. Tapi ... yang menjadi zon kritikalnya, duit tak keluar lagi tapi hajat dah ada ... Hajat pulak nak besar-besar jer ... Adeiii , rasanya sebelum beli barang lain, kena beli cermin terlebih dahulu ..... Biar sedar sikit tahap kemampuan diri .... Hahahhaa ... XD





Yang penting sekarang utamakan yang lebih utama. Tak salah beli sesuatu yang mampu membuatkan diri sendiri gembira asalkan berpada-pada. Sedangkan elaun diberi pun atas kesusah payahan hidup (bunyi macam study dari pagi sampai malam jep !!) ha3 ....




Dan ... kalaulah elaun ditambah lagi satu kosong dibelakangnya, sudah tentu boleh bahagia memiliki yang bawah ini ... Tapi, jangan kata realiti, dalam mimpi pun extra kosong tuh tak kan ada ... Syukur jela apa yang ada .... :PP







Memang mampu memiliki .. mampu sangat ... tapi, memiliki gambar jela ... Ha3 ... Sabar .. sabar ... dua tahun setengah lagi nak habis belajar !! huhu =.="








Kata Saya :: Apa yang kita inginkan belum tentu yang terbaik untuk kita ....

♥ Jalan Cinta ♥