Dendam tidak akan berpenghujung jika tiada maaf yang SEIKHLASNYA :))

SnowQueen | 12:20:00 PM | Saturday, November 19, 2011 |
Assalamualaikum w.b.t


Orang selalu berkata, luka walau sudah sembuh sepenuhnya, namun tetap meninggalkan parutnya . Ada ketikanya hati kita retak seribu menerima perkhabaran yang kita tidak pernah terbayang yang kita akan menemuinya pada satu hari. Sungguh sakit. Maaf pula hanya mainan mulut tetapi hati menyimpan dendam yang sarat. Arghhh ..... Andai dendam itu merupakan sesuatu yang konkrit mungkin sahaja setinggi menara KLCC tetap tidak mampu mengalahkan ketinggian dendam yang ada!!!



Terlalu berdendam sebenarnya hanya menyakiti hati sendiri bukan org yang didendami itu .... Kita dipermainkan oleh perasaan sendiri, diperguna dengan nafsu amarah yang meluak-luak sedangkan yang bertepuk tangan itu hanyalah si bertanduk dua yang sedang tersenyum lebar! Maaflah denganSEIKHLASNYA, dan redha dengan ketentuanNya kerana redha itu sebaik-baik jalan ketika hatimu sedang merundum kesedihan :))











Kata Saya :: Sungguh, saya tidak pernah berdendam, saya hanya TERKILAN kerana hal itu saya kehilangan separuh kebahagiaan saya ^^

5 Budak Pemurah Datang Komen:

cik mas said...

sabar banyak2... jaga hati supaya tak sedetik pun utk berdendam.. bahaya tu syg :)

Anis said...

anis singgah di sini ye..

Ihsan Arifin said...

tanam sifat mahmudah, buang sifat mazmumah :)

Mr.Shadow said...

hmmmmm... samela kite... tp mgkn kite perlukan mase utk maafkan org itu...

Mr.Shadow said...

http://www.youtube.com/watch?v=KyCKCS8HbjA&feature=share


123Friendster.Com

♥ Jalan Cinta ♥