Kita tahu tapi kita buat =.="

SnowQueen | 10:26:00 PM | Wednesday, August 10, 2011 |
Assalamualaikum w.b.t



Kita tahu itu salah, kita sedar itu tak betul, malah kita faham itu dosa, sedangkan sebesar-besar dosa adalah apabila kita rasa berdosa ketika melakukannya . Emmm, dan lebih malang lagi aku lah antara kita itu .... =,((




Kadang-kadang dekat fb terasa diri ni nak post perihal Islamic, tapi menyedari diri ni serba kekurangan, tudung tak labuh, ilmu tak banyak, perbuatan masih banyak celanya, terasa malu dan teramat malu untuk lakukan sedemikian . Terasa juga mulut orang akan kutuk di belakang . Sedar akan kekurangan ini, aku tewas dengan perasaan rendah diri ini .



Pernah terfikir, bilalah diri ni nak berubah, dalam erti kata lain menjadi muslimah sebenar. Bukan sekadar pakai tudung, solat 5 waktu sehari, puasa cukup ! Tapi, pakai tudung dengan cara menutup aurat yang betul, solat dan puasa yang sempurna . Emm ... walau orang kata nak seribu daya , tapi bagi aku tak semudah itu ..... Orang yang sudah dapat hidayah, atau dah lahiriahnya memiliki sekeping hati yang tulus , mungkin anggap perkara ini mudah. Tapi, bagi orang yang tak sebaik macam aku anggap perkara ni susah. Allah, banyak malah terlalu banyak dosaku padaMu .......



Orang akan kata dah tahu banyak dosa tu berubah lah, tapi aku nak cakap bukan aku tak pernah fikir semua tu tapi untuk lakukan semua tu juga bukan sesuatu yang mudah dan untuk menjelaskan hal ini terlalu rumit bagi aku . Seperti kata seorang rakan .... time will tell then~~ Yes, i wish ........




Andai bisa ku mengulang, waktu hilang dan terbuang .... Andai bisa perbaiki segala yang terjadi ... Tapi waktu tak berhenti , tapi detik tak kembali ... Harap ampunkan hambaMu ini .... -Opick












Kata Saya :: Aku cuba intai masa hadapan, ingin lihat apa yang bakal terjadi . Tapi masa berkata padaku, tak perlu diintai kerana aku sendiri yang menentukan apa yang akan terjadi itu ....



6 Budak Pemurah Datang Komen:

Diya Edhayaa said...

jgn fikir cmtu, sb kite smue adelah da'ie kt ats dunia ni..

x salah ak, Rasulullah pnah b'sabda yg lbey kuang cmni la..

"sampaikanlah dariku walau satu ayat.."

:)

SnowQueen said...

kalaulah semua manusia berfikiran mcm ko ....

apapun thanx~ churp ! ♥

chegu abbas said...

baguihla....entry......sama-sama kita berubah ye...setiap orang x sedar akan kesalahan sendiri....

SnowQueen said...

ade juga org sedar tp pyh nk berubah .. (merujuk pd diri sndiri) ... =.=

Ihsan Arifin said...

berubah selagi nyawa dikandung badan :)

Ninie said...

Done following...follow kiter balik tau!

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/

♥ Jalan Cinta ♥